ASSALAMUALAIKUM... WELCOME TO.... Zuxce.blogspot.com...

Tuesday, April 13, 2010

..::Andainya perempuan Tahu::..


1. Lelaki juga boleh menjadi seorang yang begitu sensitif dan mengambil berat terhadap pasangan terutamanya orang yang disayanginya [ prihatin ]
2. Jika seseorang lelaki meminati wanita, wanita itu tidak semestinya cantik, tetapi cukup dEngan budi bahasa dan kesopanan yang tinggi, dimiliki oleh wanita itu. malah lelaki juga boleh menyUkai wanita yang mempunyai banyak persamaan dengannya sama ada dari segi emosi, minat, pemikiran, tingkahlaku, dan sebagainya.
3. Lelaki sebenarnya tidak mengetahui perasaan sebenar seseorang wanita, maka bantulah mereka untuk petunjuk bahawa wanita itu menyukainya.
4. Lelaki boleh menerima penolakan dengan baik, sekiranya bahasa yang digunakan itu tidak menyakiti hati mereka.
5. Lelaki cuba untuk menonjolkan sikap kelakiannya untuk menambat hati wanita.
6. Lelaki memang dilahirkan dengan perasaan yang kuat terhadap wanita, sebab itulah mereka suka melihat wanita, menjeling wanita dan menonton rancangan 'baywatch' atau mencuci mata di tepi pantai atau kolam renang.
7. Kebanyakkan lelaki resah bila berhadapan dengan situasi ingi mengajak wanita keluar kali pertama
8. Lelaki cuba meniru gaya selebriti atau berlagak macho hanya kerana ingin memikat hati wanita.
9. Apabila lelaki bercakap " Emm....tengoklah dulu"..itu sering kali bermaksud dia tidak atau kurang bersetuju.
10. Apabila lelaki bercakap " direct to the point" dalam sesuatu hal, dia sebenarnya ingin bersikap jujur dan berterus terang dan mengharapkan wanita itu memahaminya akan maksudnya itu.
11. Adalah biasa lelaki itu cemburu terutamanya apabila perempuan asyik menyebut nama lelaki lain atau pun memberatkan kawan2, terutamanya kalau wanita itu kekasihnya.
12. Lelaki tidak boleh belajar kesemuanya tentang wanita dari perpustakaan atau buku semata2. Oleh itu lelaki selalu keliru dengan sikap wanita dan tidak faham kenapa wanita bersikap begitu dan begini. kadang-kala lelaki perlu mengetahui lebih memdalam tentang bagaimana berhadapan dengan wanita supaya hubungan dapat berjalan dengan lebih baik.
13. Jangan berahsia terhadap pasangan anda, kerana lelaki lebih suka wanita berterus terang dalam hal perhubungan supaya ia tidak memburukkan keadaan.
14. Bukan senang untuk melihat air mata lelaki...jikalau air mata lelaki jatuh di sebabkan wanita... tahniah!!!!
15. Lelaki paling suka jika wanita......menerimanya seadanya apa yang dimilikinya.

No comments: